Header Ads

Admir Muratović, prvi hafiz Kur'ana rođen u Sloveniji: učio sam do 12 sati dnevno

Admir Muratović rođen je 27. jula 1994. godine u Kopru (Slovenija). Osnovno i srednje obrazovanje stekao je u rodnom gradu, a potom se upisao na Pravni fakultet Sveučilišta u Mariboru, koji je uspješno završio 2017. godine. U novembru 2018. godine položio je hidalu pred Hifz-ovu komisiju Riyazh IZ-a u BiH, čime je postao prvi hafiz Kur'ana koji je rođen i živi u Sloveniji. Prema njegovim riječima, identitet i kultura Bošnjaka u Sloveniji ponajviše je sačuvana kroz institucije Islamske zajednice, bilo da je riječ o generaciji koja je nastanjivala Sloveniju u vrijeme bivše Jugoslavije ili o onoj koja je rođena u ovoj zemlji. Očuvanje kulture i tradicije Bošnjaka kroz djelovanje IZ-a i BKS-a -Nakon prvih migracija iz Bosne i Hercegovine 1950-ih i 1960-ih, gdje su Bošnjaci uglavnom predstavljali radnu snagu u sekundarnom ekonomskom sektoru (industrija, rudarstvo, građevinarstvo), broj se s vremenom povećavao i nastavlja rasti obrazovani i visokokvalificirani Bošnjaci u Sloveniji. Što se tiče broja, valja uzeti u obzir da u Sloveniji postoji veliki broj privremenih studenata iz Bosne i Hercegovine, kao i ljudi u radnom odnosu koji su svojim životom i aktivnostima izvan posla još više vezani za Bosnu i Hercegovinu. Predstavnici UO neslužbeno procjenjuju da u Sloveniji danas živi do 100.000 Bošnjaka, vjerojatno oko 70.000 s prebivalištem u Sloveniji. Bošnjaci općenito imaju specifičnu vezu između vjerskog i nacionalnog identiteta. Dakle, u Sloveniji se očuvanje kulturne tradicije održava u značajnoj mjeri kroz aktivnosti unutar okrilja Islamske zajednice u Republici Sloveniji. Pored obavljanja vjerskih dužnosti u džematu, održavaju se i vjerske aktivnosti za mlađe (mekteb) kao i za starije, redovita predavanja, okupljanja mladih itd. Vrijedi spomenuti da Islamska zajednica u Republici Sloveniji svake godine odaje počast sjećanju na genocid u Srebrenici, kao i sjećanju na Bošnjake koji su svoj život položili u Prvom svjetskom ratu tokom borbi na Sonskoj fronti - kaže Admir Muratović u intervjuu za Anadolu Agency (AA). Prema njegovim riječima, Bošnjački kulturni savez Slovenije pomaže u očuvanju tradicije, iako se u velikoj mjeri osjećaju posljedice nepriznavanja Bošnjaka nacionalnom manjinom u ovoj zemlji. -Bošnjački kulturni savez Slovenije ujedinjuje nekoliko različitih društava, od kulturnih i umjetničkih do sportskih. S tim u svezi Slovenije organiziraju se razni događaji poput: folklorni nastupi, festivali bosanske hrane, koncerti sevdaha, književne večeri itd. Bošnjaci u Sloveniji, kao i drugi narodi iz bivše Jugoslavije, nisu priznati kao nacionalne manjine i stoga ne uživaju ustavna prava koja u protivnom mogu pripadati manjinama. Na primjer, nije zajamčena politička zastupljenost u najvišim državnim tijelima. Nadalje, djeca nemaju priliku učiti bosanski jezik u obrazovnom sustavu. Bez ovog oblika državne pomoći Bošnjaci se kolektivno oslanjaju na vlastite napore - kaže Muratović. Dobro integriran u društvo Ono što se ističe ostatku bošnjačke zajednice u Sloveniji je da je bio prvi hafiz Kur'ana rođen u ovoj zemlji. Rekao je da je učenje hifa izuzetno zahtjevan proces, posebno za nekoga tko odraste izvan svoje zemlje. -S obzirom da nisam prisustvovao medrese ili nijednom islamskom fakultetu, moj susret sa Qifan Quiffom otišao je u drugom smjeru. Zasigurno je veliki izazov naučiti Kur'an napamet u društvu u kojem su muslimani manjina i, posljedično, u svakodnevnom životu postoji mnogo manje priča o Kur'anu, gdje nema dova hafiza, živih hafiza i drugih faktora koji motiviraju učenike hifze. Ovo je jedan od ključnih razloga zašto je teže završiti hifz izvan domovine, što rezultira znatno manjim brojem hafiza u odnosu na Bosnu i Hercegovinu. Učenje Kur'ana napamet u takvom okruženju zahtijeva još više upornosti, predanosti, samoinicijativnosti i samodiscipline. Hifz Kur'an je dug, složen i mukotrpan proces. Da bi bio uspješan, mora se svakako staviti na vrh liste prioriteta, iznad svih ostalih obveza. Pogotovo što sam ušao u dublje faze ovog procesa, u učenju druge polovine Kur'ana, i konačno u završnoj fazi pripreme za polaganje pred Upravom Islamske zajednice Rijada u Bosni i Hercegovini, bio sam primoran da zamrznem ostatak svojih obaveza i u potpunosti se predajem hifzu. U završnoj sam fazi predavao do 12 sati dnevno. Vrijednost hifa i hafiza neizmjerna je i sav trud na kraju vrijedi mnoge. Na tom putu, od početka do kraja, imao sam podršku svog muhaffiz, hfz. Špendi-ef. Fidani, njegovi roditelji i Islamska zajednica u Republici Sloveniji na čelu s muftijom, prof. dr. Nedzad Grabus. Svima sam duboko zahvalan na tome ", sjeća se Muratović. Bila sam prisiljena da zamrznem ostale obveze i potpuno se posvetim hifu. U završnoj sam fazi predavao do 12 sati dnevno. Vrijednost hifa i hafiza neizmjerna je i sav trud na kraju vrijedi mnoge. Na tom putu, od početka do kraja, imao sam podršku svog muhaffiz, hfz. Špendi-ef. Fidani, njegovi roditelji i Islamska zajednica u Republici Sloveniji na čelu s muftijom, prof. dr. Nedzad Grabus. Svima sam duboko zahvalan na tome ", sjeća se Muratović. Bila sam prisiljena da zamrznem ostale obveze i potpuno se posvetim hifu. U završnoj sam fazi predavao do 12 sati dnevno. Vrijednost hifa i hafiza neizmjerna je i sav trud na kraju vrijedi mnoge. Na tom putu, od početka do kraja, imao sam podršku svog muhaffiz, hfz. Špendi-ef. Fidani, njegovi roditelji i Islamska zajednica u Republici Sloveniji na čelu s muftijom, prof. dr. Nedzad Grabus. Svima sam duboko zahvalan na tome ", sjeća se Muratović. dr. Nedzad Grabus. Svima sam duboko zahvalan na tome ", sjeća se Muratović. dr. Nedzad Grabus. Svima sam duboko zahvalan na tome ", sjeća se Muratović. Posljednjih godina, uglavnom u Europi, svjedoci smo jačanja desne političke struje. Nacionalistički i ekstremistički diskurs, koji islam definira kao nasilnu religiju, često muslimanima daje oznake negativne konotacije. U tom pogledu, neki mediji svojim subjektivnim i tendencioznim izvještavanjem također iskorištavaju svoju snažnu ulogu u društvu. Muratović navodi da su muslimani u Sloveniji dobro integrirani i da su u ovoj zemlji zajamčene osnovne slobode koje im omogućuju prakticiranje islamskog načina života. -Ova pojava može potaknuti mržnju prema islamu i muslimanima kod više ljudi. Europski muslimani, koji su dobro integrirani u društvo i poštuju ustavni poredak i utvrđene norme i standarde, osjetljivi su na ovu pojavu. Sloboda govora zajamčena u demokratskom društvu ne smije se zloupotrijebiti i biti izgovor za govor mržnje prema drugima i drugima. To je ozbiljan problem s kojim se nadređeni moraju suočiti sustavno. Međutim, sloboda u kojoj uživamo u slovenskom društvu je velika blagodat. U takvom pluralističkom okruženju i društvu u kojem su zajamčena ljudska prava i temeljne slobode lakše je sačuvati dostojanstvo i razviti vjerski i nacionalni identitet. U nekim segmentima, naravno, osjećamo nedostatke i želimo veću uključenost državnih vlasti, ali, prije svega, sAFF

Nema komentara